O cestě k barefoot

Je to tak tři čtyři roky, kdy moje známé z matkoserveru sdílely a oblibovaly různé stránky s BF botami. Přehlížela jsem to jako širý lán. Nezájem. Mým dětem přeci sedí Superfity, žejo, na matkoserveru označovaném jako boty pro děti bez malíčku. Jim seděly a basta, na délku paráda, Meluzíně jedny vydržely rok a kousek. Co víc si přát. Zimní jsem kupovala obvykle Fare, pak Pegres, letní obvykle Superfit a nebo Loap, Lotto a nebo zase Fare.

A pak se narodil nejmladší. Satan. A Satan začal chodit ke konci jara 2016. Chodil v capáčcích, to mně přišlo na tu jeho baculatou nožičku akorát. Sem tam jsem ho nechala i venku bosého. Bosí chodili v létě 2016 i starší. To jsem už tak nějak pomalu začala něco číst o bosé chůzi.

A padl podzim 2016 a já neměla boty pro Satana. I přidala jsem se do facebookové barefoot skupiny. No oči mně přecházely, ale nechtěla jsem kupovat boty jen tak z netu, použité a bez vyzkoušení.
Jedna cesta mě zavedla do obchodu 4move tady u nás v sokolovně. Nakonec jsem odtamtud odešla já se svými prvními barefoot botami. Vivobarefoot Stealth Ten pocit, že mě bota netlačí, byl báječný.
No dítě nakonec skončilo s Pegres zimními. Byly aspoň široké.

Na jaro jsem zkusila kompromisní DD Step. Jsou trochu širší ve špičce a kulatější. Léto 2017 starší děti prožily v obyčejných sandálech ze Sportissima a nebo bosé, stejně tak já se snažila chodit bosa. Tedy na hřišti, jen tak na vycházku jsem to nedala. :-)
Satanovi jsem koupila sandálky Tikki a jelikož jsem si nebyla jistá velikostí, měl nakonec dvoje, jedny s větším nadměrkem, ale když ty menší zmáčel, dokázal v pohodě chodit i ve větších. Podotýkám, že oboje Tikki byly použité. Přežil s nimi i dovolenou na Kosu.

A je tu podzim 2017. Nedalo mně to a obkreslila jsem pečlivě dětem boty. Hlavu jak pátrací balón, jak jsem se snažila najít nějaké BF pro ně. Všechny tři děti disponují širokou nohou, ale Meluzína k tomu úzkým kotníkem. Pro ni jsem sehnala Vivobarefoot, pro Mumína nakonec Sole Runer.

Zimu 2017 a první část 2018 (ta druhá bude na konci tohoto roku, to jen taková poznámka. :-D) odchodily v Pegresech. Jsou sice tuhé, ale na jich hnátičky jsou široké. Špička taky dost bída, ale aspoň ta šíře. Satan dostal DD Step. Druhou část zimy určitě nebude mít ty, protože si myslím, že bosou chůzí se mu noha rozťápne a už se do nich nevejde.

Teď na jaro a léto má Kidofit a Tikki, Meluzína a Mumín nakonec Sportissimo. Nějak ty sandálky nejsou moc k sehnání. Ještě jsem přesvědčila Meluzínu, že nebude tahat sportovní boty ze Sportissima, ale užije si taky Sole Runer. Jsou krásné, široké a přitom nevypadají humpolácky, jako spousta bf bot (bohužel).

Ale proč to teda spisuju. Naznala jsem, že po návratu do práce odmítám ničit nohu v lodičkách. Uniformu sice ještě nemám, ale s tím, jak "miluju" nakupování a zkoušení bot, to řeším včas.

Prodělávám teď tedy otřesnou zkušenost s obchodem Zkama. Boty koupené z eshopu mně nesedly, vrátila jsem a zatím nemám peníze, komunikace vázne.
Zkusila jsem tedy objednat Rachell. Tam se dlouho čeká, ale boty jsou krásné a levnější jak u Zkama (kde mě i dost překvapilo hnusné zpracování). Jenže já potřebovala boty teď hned. :-)

A tak nakonec mám krásné leguano ballerina. Rovnou jsem v nich dnes z obchodu odešla, noha si libovala. Pravda, jestli se mně někdy spraví moje hallux valgus (na pravé noze hodně výrazný) je ve hvězdách, ale co vím najisto je, že postupně přejdu na bosoboty komplet a pokusím se i u dětí. Máme široké nohy a standardní boty s kulatou špičkou a obvykle dost úzké nám nohu ničí.

Díky barefoot taky vím, že můžu vzít na nohu boty a nemám puchýře. Dřív jsem to považovala jako normu, než se bota ochodí a ono jde vzít boty, chodit v nich půl dne a nemít puchýře.

Co je trochu šílené je cena některých barefoot bot. Na druhou stranu kdysi  jsem kupovala Superfit za 1700 a nebo jednou Geox (chudák Mumín) za 1990 a přišlo mně to normální. Za dobrou botu holt vyšší cena.

Bosé chůzi a barefoot botám zdar. :-)


Komentáře